Thursday, December 4, 2008

hai la badan..!

Pertama kali saya bermalam di wad hospital ialah setelah 36 tahun dilahirkan. Lebih teruk lagi apabila kena bermalam hospital di negeri orang.

Sekarang ini saya menemani isteri saya di Hospital Umum Kuching. Kenalah ke situ kerana pakar penyakitnya itu cuma ada di dua tempat iaitu di Kuching dan Kubang Kerian.

Isteri saya didiagnos 'malignant soft tissue tumor'. Apa dia tu.. Saya harap tak lah seserius diagnosnya. Doanya pembedahan dibuat secepatnya, buang bendaalah tu dan kemudiannya balik.

Tak semudah yang direncanakan. Isteri saya terlepas prosedurnya hari ini. Prosidur biopsi dan operation pula hanya dibuat setiap khamis sahaja. Bermakna secepatnya boleh balik ialah hujung bulan 12 ni.

Jadualnya 11hb biopsi. Ujian tisu secepatnya 3-4 hari. 18hb operation. Itupun kalau hasil biopsi cepat diketahui.

Anggap saja kami berdua 'bulan madu' di sini. Anak ditinggalkan di rumah orang tua. Isteri tersedu-sedu, suami termanggu-manggu. Anak terindu-rindu.Bulan madu di wad othopedic 4B.

Doanya adalah kebaikan di dalam segala-galanya.

1 comment:

Norti Sirin said...

salam,

semoga dugaan ini akan memberi kekuatan utk kita teruskan kehidupan dan lebih mendekatkan diri kepada Nya..

kesabaran dan ketabahan itu membawa kepada kecekalan dan keberkatan.

semoga kita akan cepat sembuh

amin

norti