Thursday, January 15, 2009

WARNA WARNI KEHIDUPAN

4 hari ini ada beberapa peristiwa yang berlaku.

Pertama ialah saya demam lagi. Kali terakhir demam ialah pada november tahun lepas. Masa tu di Hospital Umum Kuching menemani isteri. Kali ini demam datang saya di Kuching juga. Balik terus ambik MC. Badan ni tak kuat sangat dah walaupun masih muda remaja lagi.

Keduanya, rumah sunyi saja. Sebabnya masalah receiver astro. Mungkin kena kilat. Jadi masa yang ada pada sebelah malamnya dipenuhkan dengan sesi bermesra dengan anak-anak. Baru hari ini masalah astro dapat diselesaikan. Selesai RM120.

Ketiganya, rumah saya ni baru 4 tahun tinggal dah banyak rosak. Lampu terbakar, saluran tersumbat, paip bocor, kepala paip 'loose'. Terbaru kepala paip depan rumah dah 'loose'. Air mencurah keluar. Tindakan sementara dah dibuat oleh insinior isteri. Tinggilah bil air bulan ni. Sampai sekarang tak selesai lagi. Tak cukup tu, mentol lampu rumah luar pun dah terbakar. Ini masuk kali yang entah berapa kali. Ini semua panggil 'Pak Usin' nak selesaikan masalah.

Mana nak cari Pak Usin?. Gemilang Mirza pun dah kena ketuk oleh Bank Negara.

Keempatnya, kesihatan bonda pun dah banyak terganggu. Keputusan ujian darah pun tak begitu baik. Terima kasih lah Jai dapat bawa bonda ke klinik kesihatan tadi. Insya Allah, susah senang, sakit bonda akan sentiasa diiringi doa kesejahteraan putera-putera puterinya.

No comments: