Tuesday, January 27, 2009

Selesailah sudah ...

Anak saya yang bungsu telah selamat di'aqiqah'kan. Tumbang seekor kerbau pada 24 Januari yang lalu. Terima kasihlah kepada adik ipar saya Ruzaimi yang telah bersungguh-sungguh menguruskan penyembelihan kerbau berkenaan.

Seekor kerbau ini dibahagikan kepada beberapa bahagian. Ruzaimi ambil 2 bahagian untuk anak kembar perempuannya. Anak lelaki saya pula dua bahagian. Yang lagi tiga bahagian pula diambil oleh sahabat-sahabat isteri saya dan Ruzaimi.

Maka selesailah sudah tanggungjawab sebagai ibubapa sekurang-kurangnya untuk tuntutan aqiqah ini. Dah tak ada lagi dah nak fikir dan risau. Tinggal nak didik mereka sahaja lagilah.
Saya nak ucapkan berbanyak terima kasih juga kepada ahli keluarga sebelah isteri saya yang bekerja kuat menjayakan majlis kenduri aqiqah pada hari ahad yang lepas. Ibu Mertua saya, Kak Dia sebagai chief, Abang Ibrahim dan isteri, Kak Esah dan boshassan, Ruzaimi dan isteri, Rosli dan isteri, Miming, Kak Mia, Kak Marlina. Mereka ini memang bekerja kuat memastikan Majlis Kenduri berkenaan berjalan lancar.

Sekarang kepala saya dah kebas semacam. Mungkin kerana makan daging banyak sangat kut.
.

No comments: