Friday, November 14, 2008

Ramainya sakit..

2 minggu ni, saya dapati ramai rakan-rakan saya yang jatuh sakit.. Ada yang demam-demam dan ada juga yang masuk hospital.

Terbaru masuk hospital ialah saudara Mat Usop yang rupanya dah seminggu di Hospital Queen Elizabeth. Saya tak pasti apa sakitnya. Saya pun tak sempat menziarahinya. Semoga beliau sembuh seperti sediakala.

Pagi tadi.. anak saya yang bongsu pun dah demam. Sakit dan demam-demam ni pun rupa-rupanya ada musimnya.

Memang benar sabda rasulullah.. "rebutlah 5 perkara sebelum datang 5 perkara.... sihat kamu sebelum datangnya sakit."

Masa sakit memang kita selalu doa untuk sihat. Entah mengapa bila sihat.. apa pula yang kita buat untuk mensyukuri kesihatan yang diberi...

"Sesungguhnya manusia itu di dalam kerugian. Kecuali mereka yang beriman dan beramal soleh, berpesan-pesan dengan kebenaran dan berpesan-pesan dengan kesabaran"

No comments: