Friday, November 14, 2008

Begitulah Keputusannya...

Keputusan UPSR telah dikeluarkan pada 13 November 2008. Ada anak saudara dan anak-anak kenalan saya yang telah menerima keputusan UPSR berkenaan. Tahniah saya ucapkan kepada mereka semua tak kira apa keputusannya.

Ada anak mereka yang dapat 5A.. Tahniah kepada Puan Vina Zahriani kerana kejayaan anaknya tu. Anaknya dah minta laptop yang harga RM1800. He he.... anak zaman sekarang.

Ada anak mereka yang sederhana sahaja pencapaiannya. Anak saudara sebelah isteri saya hanya dapat 2A, 2B dan 1C. Anak rakan sepajabat pula dapat 2A dan 3B. Nak buat macamana... Orang arab kata.. Man Jadda Wa Jad "Siapa berusaha dia dapat".

Saya teringat masa saya di sekolah rendah dulu.. memang kira taraf 'star' juga di sekolah. Tapi dapat 3B 2C sahaja dalam penilaian darjah 5.. terkejut dan hairan cikgu dan beliau saya.. Entah apa silapnya..

Anak-anak saya pula.. saya ada 5 tahun dan seterusnya lagi menyediakan mereka untuk 'imtihan' sebesar ini..

Mampukah ayah dan umi mereka ni?

No comments: