Tuesday, October 14, 2008

OPEN HOUSE NAIB CANSELOR

13 Oktober, Y.Bhg Datuk Naib Canselor telah mengadakan rumah terbuka aidi fitri di rumah rasmi Naib Canselor beralamat No. 11, Permai Village, Batu 3.5, Jalan Tuaran. Rumah terbuka bermula pada sebelah pagi bermula jam 10 pagi sehingga jam 2 petang untuk kakitangan manakala selepas itu pula dibuka untuk mahasiswa UMS.

Saya telah pergi meraikan program rumah terbuka ini pada pukul 1.15 tgh. Hujan renyai-renyai kadangkala lebat menyambut ketibaan saya. Heh... macam buat laporan kaji cuaca pula...

Mungkin saya antara kakitangan yang lewat menziarahi rumah terbuka ini apabila saya dapati tidak ramai lagi kakitangan yang ada. Mujur ada kakitangan pejabat pendaftar yang masih berada di sana, sedang menikmati juadah yang disediakan.. dan yang lebih penting sekali, sedang dilayan bersembang oleh Datuk K. (Yang masih ada tu, Kapt Haznain, Fauziah, Mariana, Rahmah, Marshilla, Winnie, Hadijah, Zainoriah, Arbe, dan beberapa lagi dari Perpustakaan... Anna Michael and the Gang.). Saya tak tahulah apa tajuk-tajuk yang disembangkan mereka bersama Datuk K.. kerana sejurus itu, beliau telah beredar melayan tetamu yang lain.

Kami mengambil kesempatan dengan jumlah tetamu yang sudah berkurangan ini, masuk ke dalam rumah Datuk.. dan tanpa segan silu, melihat dan menjamah biskut-biskut raya yang ada di atas meja di ruang makan. Datin Ann telah datang dan menegur kami dan kelihatannya agak penat,... mungkin kerana melayan tetamu yang datang daripada pagi lagi. Sempat lah kami mengambil gambar di dalam rumah Datuk.. dan Datin Ann pun sporting juga bergambar dengan kumpulan kami ni.
Kepada Datuk K, Datin Ann dan Famili, selamat hari raya, maaf zahir dan batin.

Jam 2 petang.. kami dah beredar balik ke pejabat.. KERJA lah.. apa lagi.












No comments: