Tuesday, October 14, 2008

Hari Terbuka Sempena Aidil Fitri







Alhamdulillah, hasrat mengadakan rumah terbuka di Meruntum dapat dilaksanakan pada 11 Oktober 2008 (sabtu) yang lalu.

Selepas solat zohor, jamaah masjid telah sudi datang ke rumah bagi meraikan rumah terbuka ini. Dimulakan dengan bacaan tahli, doa arwah dan doa selamat, majlis rumah terbuka ini berlanjutan sehingga lewat jam 11 malam.

Syukur, kehadiran tetamu menggalakkan, walaupun tidaklah semua yang dijemput hadir. Ramai juga keluarga sebelah ayahanda yang hadir, dan saudara-saudara sebelah menantu adik-adik saya. Saya pula memang tak menjemput sesiapa.

Saya 'salute' kepada bonda saya yang memang telah bekerja keras menyediakan masakan untuk dijamu kepada para tetamu. Menu istimewa sup tulang, lontong dan nasi ayam dan mee goreng dimasak segera apabila semua menu berkenaan habis kira-kira jam 8.45 malam. Anak-anak dan menantunya cuma tolong sikit-sikit saja.

Cerita selanjutnya bolehlah tengok kat ruang adik ipar saya di http://abunuha.wordpress.com.





No comments: