Thursday, October 9, 2008

Lagi-lagi raya

Sebelah malam untuk tempoh 2 hari ni, kami sekeluarga masih lagi bersemangat untuk berjalan raya. Rumah sepupu Jainal & Dg, kami singgah pada 7 hb di Taman Sabindo pada sebelah malamnya. Keluarga ni memang selalu buat rumah terbuka. Tiap-tiap tahun, tak pernah miss. Memang ramai yang datang mula dari jam 12.00 tgh tu sampailah ke malam.

Semoga Jainal dan Dg selalu dimurahkan rezeki oleh Yang Maha Pemberi. Amin.

8hb, Sekali lagi kami jalan lagi menziarah rumah saudara Razak&Rosaini di Petagas. Lama juga ta ke rumah mereka ni. Rasanya yang terakhir ialah raya tahun 2006. Yang pastinya, anak-anak saya yang paling gembira, kerana dapat duit raya daripada keluarga ni.

Saya pula dapatlah lawak ni daripada Razak..

Mengenai Suami Isteri...
Sebelum kahwin, lelaki bercakap perempuan mendengar
Selepas kahwin, isteri bercakap suami mendengar
Bila dah lama kahwin, dua-dua bercakap, jiran mendengar...
(mudah-mudahan kita tak termasuk dalam golongan yang macam ni)


Teka-teki...
Apa dia.. mula-mula Mengancam, lepas tu Diam-diam, kemudian Diancam, dah Lama terancam, Lama-lama tak cam?
he he...
jawapannya: perempuan.. ya lah.. masa muda dan sebelum kahwin memang mengancam, lepas kahwin, susah nak dengar berita dah.. ya lah kan kena ikut suami... kemudian, agak-agak umur dah sampai 40 something, mulalah diancam suami.. yang gatal nak tambah lagi... kalau tahap ni terlepas pun, bila dan 50an tu, terancam pula dengan macam-macam penyakit yang nak singgah kat kita, kalau ini pun terlepas, bila dan lebih 60-70 tu.. mulalah kita tak cam dia.. siapa pula ni? hehehehe.. jangan marah aa....

Apapun, kepada Razak& Rosaini, selamat berjuang. Memanglah rakan-rakan/anak-anak buah dulu ada yang sepi tanpa berita, tapi yang penting, kita yakin dengan apapun perjuangan kita, dan kita lakukanlah ia dengan perasaan penuh ikhlas dan sabar.



1 comment:

mzn said...

alamak boleh ka pinjam lawak tu masuk dalam blog saya...lucu nya...