Monday, April 13, 2009

Hari Ini Dalam Sejarah

27 Mac 2009: Saya fikir sejarah tersendiri telah dicapai oleh Jabatan saya apabila telah membolot 3 hadiah yang ditawarkan semasa berlangsungnya sambutan Maulidur Rasul S.A.W peringkat UMS.


Saya yakin program pertandingan yang dianjurkan adalah tidak lebih daripada usaha pearik kepada kakitangan UMS untuk hadir meraikan program sambutan Maulidur Rasul peringkat universiti ini.


Program sambutan ini telah dimulakan denga penghakiman terhadap sepanduk yang dibawa oleh setiap kontinjen. Seterusnya perarakan kontinjen bermula dari perkarangan letak kereta Masjid UMS menuju ke Dewan Canselor. Taklah jauh. Saya fikir sekitar 2 KM sahaja.


Majlis Sambutan diteruskan lag di dalam Dewan Canselor degan ucapan Naib Canselor dan Dekan Sekolah Sains dan Teknologi. Kemudiannya diisi dengan ceramah oleh Al Fadhil Ustaz Nicholas Sylvester. Ustaz Nicholas banyak bercerita mengenai pengalamannya sebelum memeluk Islam dan perjalanan dirinya hidup di bawah naungan hidayah Ilahi. Tak lama ceramahnya sekitar 30 minit sahaja. Mesejnya jelas dan mudah.


Program sambutan in telah diakhiri dengan pengumuman pertandingan-pertandingan yang dijalankan sempena sambutan maulidur rasul ini.


Walah.... Jabatan Pendaftar tanpa disangka diumumkan Johan bagi Kontinjen Terbaik, Sepanduk terbaik dan Peserta Paling Ramai.


Baguslah tu, adalah diharapkan ini semua tanda-tanda kemajuan dan kesungguhan Jabatan Pendaftar untuk membangun dan memberikan perkhidmatan terbaik kepada warga UMS

No comments: