Monday, April 13, 2009

Takziah 2

9 April 2009- saya telah memerima berita kematian saudara Azman bin Muhammad, pensyarah di Sekolah Sains Sosial, UMS. Saya bersama Prof Dr Amran Ahmed yang kebetulan berada di Kuala Lumpur telah menghadiri pengebumian jenazah di Tanah Perkuburan Sungai Tangkas, Bangi.

Kepada isteri Allahyarham, Dr Kalsom yang juga kakitangan UMS, takziah diucapkan. Semoga Roh Allahyarham ditempatkan Allah di makam orang-orang yang beriman dan dicucuri rahmat-Nya.
Saya tidaklah mengenali beliau secara rapat tetapi pernah berurusan dengan beliau apabila menguruskan PTK bagi gred B1 (jurugambar) pada tahun 2004 dahulu. Allahyrham telah banyak membantu saya dalam penggubalan soalan bagi gred ini dan juga menjadi pemeriksa kepada kertas berkenaan.

Saya difahamkan bahawa arwah telah menderitai penyakit Prostate Cancer sejak 2 tahun yang lalu. Penyakit ini mungkin telah merebak dan menjadi sebab kematiannya.

'Sesungguhnya setiap insan ini akan menemui dan merasai kematian'.'Sesungguhnya kita ini bagi Allah dan sesungguhnya kepada-Nya jua kita kembali.'

No comments: