Monday, April 13, 2009

Status Quo

Mungkin cukuplah cerita pasal politik ketika ini. Tahniah kepada YB yang menang pilihanraya di 2 batu da 1 sungai itu. Status Quo.

Sekarang masa untuk bekerja menyelesaikan masalah rakyat. Yang dah janji tu, tunaikanlah janji-janji manis yang ditaburkan. Nak berjasa dan menabur bakti, berjasalah dan berbaktilah.

Pinjam kata Tok Hisyam.. tak payahlah nak jadi petualang. Pinjam kata Tok Guru Nik Aziz..jangan buat perkara yang 'memalukan'.

Saya pernah sebut sebelum ini, mungkin orag yang paling tidak boleh dipercayai ialah orang politik.

Wallahu A'lam.

************************

Saya doakan negara Malaysia tak jadi macam Thailand. Saya doakan juga negara Malaysia jadi negara Islam. Negara adil dan di bawah naungan Ilahi.

Saya doakan juga umat Islam dapat bersatu. Tidak berpecah belah. Mudah-mudahan tidak berlaku seperti percakaran di Palastin. Tidak juga berlaku seperti di Afghanistan. Tidak juga berlaku seperti di Pakistan. Apa lagi tidak berlaku seperti di Thailand.

Jaminkah negara ini tidak akan berlaku seperti negara-negara berkenaan. Jaminan siapa perlu saya dapatkan?

No comments: