Tuesday, April 14, 2009

Antara tanggungjawab dan takut

Berita SMS ke handphone saya berbunyi-

Sidang DUN Terengganu bermula jam 9.30 pagi adi menyaksikan lebih 10 kerusi Adun BN kosong, dipercayai ada kaitan dengan SMS ugutan bunuh.

Adun Terengganu akan boikot sidang DUN selagi tiada jaminan keselamatan berikutan SMS ugutan bunuh yang diterima mereka malam tadi.

MB Terengganu akan dipanggil berjumpa PM dan TPM bagi jelaskan isu sebenar 10 Adun yang boikot sidang DUN hari ini: Muhyidin

SUSK Menteri Besar Terengganu, Wan Ahmad Wan Muda buat laporan polis nafi sebar SMS ugutan bunuh kepada tiga Adun BN

Najib arah ADUN BN yang boikot sidang DUN Terengganu supaya menghadiri persidangan kerana SMS ugutan yang mereka terima tidak sah

******

Apa dah jadi YB. Takut sangat dengan ugutan SMS tu. Mungkin ini dah melambangkan kehebatan manusia yang dipilih mewakili masyarakatnya yang digelar Yang Berhormat.

Malu juga lah saya. Perjuangan apa namanya baru terima ugutan SMS dah menceceh semua tinggal di bilik hotel dan tak hadir dalam persidangan Dewan Undangan Negeri. Patutnya lagi besar tribulasinya lebih kuat seorang pejuang itu. Paling teruk dari itu, semuanya manusia yang beragama Islam. Isy..Isy.. malunya... Tak ada semangat jihad dan perasaan nak mati syahid langsung mereka ni. Malaysia ni mungkin banyak sangat pengganas kut sehingga kes macam ni pun dah tunggang langgang menyelamatkan diri.

Saya sebenarnya paling anti melihat YB Karpal Singh. Tapi dalam kes ini saya kena tabik spring dengan Tok Karpal. Saya yakin hebat lagi cobaan yang dihadapinya. Tak ada apapun yang berlaku. Bukan setakat SMS, siap kena bagi peluru hidup lagi. Hidup lagi Yang Berhormat ni. Siap lagi dengan aksi hebat beliau di Parlimen. Singh is King.

Bagi 10 orang YB ni pula, mungkin kena nyanyi lagu 10 budak hitam.

10 budak hitam
Jalan tepi kolam
Satu jatuh kolam
tinggallah sembilan. (ulang 10 kali dengan pengiraan turun kira)

Jadi, mungkin benar juga kebimbangan Muhyidin yang bimbang isu ini akan menjejaskan pemerintahan BN di Terengganu.

Baik-baiklah ya.. 3 tahun lagi ni.

No comments: