Sunday, May 31, 2009

Alumni ku

31 Mei 2009, dua majlis alumni saya telah hadiri. Tengaharinya alumni UIAM Sabah Chapter. Tahniah saya ucapkan kepada saudara Mokhtar and the gang yang telah bertungkus lumus untuk menjayakan majlis yang julung kali diadakan ini.

Turut hadir menyerikan majlis ini ialah Prof Dr Sidek Baba dari UIAM dan hampir 70 orang bekas pelajar UIAM.

Insya Allah, alumni UIAM Sabah Chapterf akan berjaya didaftarkan oleh Pendaftar Pertubuhan dan mesyuarat agongnya dapat dibuat selewat-lewatnya tahun hadapan.

Sampai masanya tenaga yang ada digembeling untuk memberi semula kepada masyarakat dan UIAM.






*****

Pada malamnya pula saya hadir majlis makan malam alumni SMU Limauan 77-88.

Berbeza dengan alumni UIAM, alumni ini digerakkan dengan kuatnya oleh bekas pelajarnya terutama pelajar generasi pertama dan keduanya.

Memang terharu apabila dapat berjumpa kembali beberapa rakan sekelas setelah 20 tahun.

Banyak yang telah berlaku sehingga kini. Namun memori SMU Limauan tetap kekal diingatan. Limauan, tempat bermandi lumpur. Ketawa dan menangis. Diajar dan dididik. Walau singkat. Jasa baktinya dikenang sentiasa.

1 comment:

mzn said...

Alamak En. Awg...knp yang dinner SMU Limauan saya nda tau ya? Yang IIUM Alumni tu saya maklum tp tak dapat hadir pula...