Tuesday, May 12, 2009

HARI APA PULAK NI?

Petang semalam saya tidak sihat. Demam. Nasib baik ada sang isteri yang sabar melayan lakinya ni.

Pagi ini saya gagahkan juga bangun walaupun badan ni rasa amat tak selesa. Yalah, kena hantar anak ke sekolah di samping kena ke pejabat juga. Ada kerja yang tak boleh tidak kena selesaikan.

Semasa tengah macet di jalan, saya bukalah siaran kegemaran saya Sinar Fm. SY dan KE buka topik jururawat.

Rupa-rupanya hari ini ialah hari jururawat. Jadi, Selamat hari jururawat. Patut juga saya ucapkan ini kerana isteri, anak, bonda dan ayahanda saya adalah antara mereka yang pernah menjadi penghuni di wad hospital. Kiraan saya adalah dalam 50 hari keseluruhannya.

Walaupun dah jadi tugas, komitmen dan jasa mereka tetap saya sanjung. Pada kesempatan ini saya hadiahkan mereka lagu jamilah nyanyian sudirman. Iramanya saya tidak ingat. Tapi liriknya lebih kurang beginilah-

Misi saya mahu tengok tv
Misi kalau beri ubat saya lari
Misi saya mahu tukar seluar
Saya tak mahu mandi

he he.. Lirik seterusnya tak boleh tulis. Marah isteri nanti.

No comments: