Friday, December 25, 2009

Tahniah

Ucapan setinggi-tinggi tahniah kepada semua anak-anak yang telah berjaya mendapat keputusan yang baik dan cemerlang pada PMR yang baru keluar semalam.

Saya tujukan sekalung tahniah kepada anak saudara isteri yang telah berjaya mendapat 1A, 5B dan 2 C. Saya kira pencapaian tu baik. Walaupun saya tahu ada rasa kecewa kerana tidak mencapai sasaran yang ditetapkan, ia adalah lebih baik daripada rakan-rakan yang dapat lebih rendah daripada itu. Tak mengapa. Kerana apalah juga dengan PMR. Hanya tekad dan semangat kenalah juga dikuatkan bagi mengharungi SPM yang bakal menjelang selang 2 tahun akan datang.

Saya juga tujukan sekalung tahniah kepada rakan saya Luqman Ridha Anuar yang anaknya telah mendapat 8A dalam PMRnya. Saya nampak rasa bangga dan gembiranya. Menjadi bapa tunggal dalam membesarkan anaknya dan menuai hasil seperti ini tentunya memuaskan. Semoga kejayaan seperti ini akan diperolehi pada SPM yang akan datang.

Ibu bapa mana yang tidak bangga dengan anaknya. Ibu bapa sentiasa mendoakan kejayaan dan kesejahteraan anaknya. Semoga anak yang dikandung, ditatah, dibelai dan dibesarkan itu menjadi insan yang berjaya dan berguna hidupnya di dunia dan di akhirat.

Amin!

No comments: