Thursday, December 3, 2009

Hospital Umum Sarawak.. revisited

Setelah satu tahun meninggalkan wad ortopedik di Hospital Umum Sarawak, saya kembali semula pada hari ini (khamis) untuk menemani dan memberikan sokongan dan semangat kepada isteri saya di sini. Isteri saya ditemani oleh anak buahnya Ana, telah berada di Hospital Umum Sarawak ini semenjak hari isnin yang lalu.


Dia telah mengadu ketumbuhan yang memang ada di lengan kirinya semenjak awal tahun lepas agak membesar dan menyebabkan rasa sakit. Hari ini adalah jadualnya untuk membuang ketumbuhan yang ada.

Kes-kes sebegini (kanser tulang/otot/ketumbuhan seumpamanya) memang akan dirujukkan di sini. Ini kerana pakarnya di sebelah Borneo ini hanyalah ada di Kuching Sarawak.

Syukur al hamdulillah, pembedahan berkenaan telah selesai. Selain keadaan isteri yang muntah-muntah selepas pembedahan kesan sampingan bius dan rasa sakit di lengan kesan pembedahan tersebut, semuanya selamat. Kena tunggulah esok untuk Prof Pang, Dr yang merawat isteri saya ni tengok dan periksa dan bagitahu apa perkembangannya.

He he..

Isteri dah tidor. Anak buahnya pun dah tidor di alas tidur yang saya bawa tadi. Terlupa pulak untuk diri sendiri. Tidur di lantai beralaskan selimutlah nampaknya.

Assalamualaikum.

No comments: