Thursday, June 4, 2009

Masih ada sinar...

Tak pasal-pasal kena saman oleh JPJ. Apa nak buat. Kalau dah buat salah, kenalah tanggung.

Ketika diinterbiu seketika oleh pegawai JPJ petang tadi, saya memang saspen. Banyak juga kesalahan yang saya buat. Fikiran jahat saya ialah pegawai ni mesti nak "dot dot dot" ni.

Tapi tak. Pegawai tu bagitahu dia taklah saman kepada semua kesalahan saya tu. Dia tulis kesalahan yang membawa saman yang paling rendah saja. Sambil tu kenalah syarahan free lebih kurang 2 minit. He he..

Isu besarnya ialah satu. Hari ini saya jumpa 2 orang lagi pegawai penguasa yang amanah dan jujur. Tatkala persepsi orang yang kian kuat mengatakan kakitangan kerajaan korap, sebenarnya ada lagi bahkan saya percaya ramai lagi yang tulus dan ikhlas.

2 pegawai ini saya bagi thumb up. Insya allah, surat pujian saya menyusul kepada ketua jabatan mereka ketika saya membayar saman nanti.

No comments: